Atpakaļ uz jaunumiem 26/5/2014 Taureņa efekts

Trešdaļā Latvijas bērnunamu trūkst attīstošu materiālu

Latvijas bērnunamiem visvairāk ir nepieciešami attīstoši materiāli: grāmatas, rokdarbu piederumi, rotaļlietas, mozaīkmīklas, spēles un konstruktori. Savukārt materiālās vajadzības, kuru vērtība pārsniedz 700 eiro, aktualizē remontdarbu, teritorijas labiekārtošanas un dažādas tehnikas iegādes nepieciešamību. Šādas tendences tika noskaidrotas 44 Latvijas ārpusģimenes aprūpes iestāžu aptaujā, kuru labdarības kampaņai Taureņa efekts ir veikusi komunikācijas aģentūra A. W. Olsen & Partners/Scholz & Friends Riga 2014. gada aprīlī

Ārpusģimenes aprūpes iestādēs tika novērotas arī reģionālas atšķirības. Kurzemes bērnunamos visizteiktāk nepieciešama dažāda tehnika (45%): veļasmašīnas, ledusskapji, televizori, mikseri, datori un cita tehnika. Vidzemē mītošajiem bērniem vajadzīgas attīstošas rotaļlietas un citi attīstoši materiāli, piemēram, grāmatas, mozaīkmīklas, konstruktori un attīstošas rotaļlietas bērniem ar īpašām vajadzībām (19%). Zemgalē aptaujātajiem bērnunamiem nepieciešami remontdarbi, kā arī bērnu rotaļu laukumu iekārtošana (32%). Latgales bērnunamiem nepieciešama materiālā palīdzība, lai varētu nodrošināt bērnus ar attīstošām rotaļlietām, kuru vajadzību uzsver 36% bērnunamu. Visa Latvijas bērnunamu vajadzību datubāze ir pieejama labdarības kampaņas Taureņa efekts mājaslapā: http://www.taurenaefekts.lv/old/vajadzibas_2014.pdf.

Ar labdarības kampaņas Taureņa efekts atbalstītāja DPD Latvija gādību bērnunamiem var palīdzēt ikviens Latvijas iedzīvotājs, ziedojot vai dāvinot nepieciešamo, ko DPD Latvija kurjeri bez maksas nogādās jebkuram bērnunamam visā Latvijā. Ziedojumu var nodot, zvanot uz numuru 67387284 un sakot, ka vēlaties nogādāt dāvanu labdarības kampaņas Taureņa efekts ietvaros.

“Mums ir patiess prieks un lepnums par tiem cilvēkiem, kas ziedo un atbalsta Latvijas bērnunamus. Ja varam palīdzēt ar savu darbu, piegādājot labdaru ziedotās pakas, tad daram to ar prieku un atbildības sajūtu. Tāpat kā bērniem, kas saņem šos sūtījumus, arī mums ir prieks, redzot viņu sajūtas un emocijas. Bērni ir mūsu nākotne, tāpēc ikvienam, kuram ir iespēja palīdzēt jebkādā veidā, ir jāmēģina to darīt”, saka DPD Latvija mārketinga un pārdošanas vadītāja Ērika Dārziņa.

“Šī gada aptauja parādīja, ka saglabājas bērnunamu pieprasījums pēc nemateriālām vērtībām: brīvprātīgo iesaistes, viesģimeņu atsaucības, pasākumiem un komunikācijas ar bērniem un tamlīdzīgām. Šādu tendenci redzam jau kopš 2009. gada, kad kampaņa ir uzsākta. Vadoties pēc izteiktajām vēlmēm, mēs turpināsim organizēt Pieredzes dienas un aicinām visus pievienoties šai iniciatīvai, piesakoties pasākumiem mājaslapā www.taurenaefekts.lv,” norādīja kampaņas Taureņa efekts rīkotāja Olga Kazaka.